Followers

Preface

Welcome to my Blog. Blog ni dibina untuk tujuan berkongsi pengalaman admin dalam menjalani kehidupan seharian & tidak sesekali bertujuan untuk menyakiti hati orang lain.

Monday, November 28, 2011

tgH bOring ni,, jom LaYAN LGU nI

Bapaku Pulang Dari Kota
Bapaku Belikan Kereta
Kereta Kecil Warna Merah
Boleh Ku Bawa Ke Sekolah

 
Pon, Pon, Pon, Pon, Pon, Pon, Pon


Kereta Kecil Ku Berbunyi
Marilah Adik Mari Naik
Boleh Ku Bawa Jumpa Nenek


Sunday, October 30, 2011

dah 1 bulan x update blog -- terbaek la--

tgk ni btl2 1 bulan la


Monday, September 12, 2011

ubAT SAkiT maTa,, ;-)

susah-susah ;-)

Sunday, September 11, 2011

cuKaI ;;; cuKaI ;;; cuKaI ;;; cuKai

bEtUl ke ni..

;-)

maGnuM

i like ;-)

Monday, August 29, 2011

~~ DUIt Raya tuk esOk ~~



Sunday, August 28, 2011

9 ? time b:buka

9 spot.. ok la. 

Sunday, August 14, 2011

~~ Segmen Promosi Blog 500 Follower Ke Bawah ~~

~~ Segmen Promosi Blog 500 Follower Ke Bawah  ~~


kalau nk jon jgk 
klik pic di atas

NamA : MOHD IZHAM BIN ISMAIL
(seyatodak)
HoBI : suka tgoK bOlA

Saturday, August 13, 2011

~~ Kad Raya + Duit Raya Fairus Ibrahim ~~

~~ Kad Raya + Duit Raya Fairus Ibrahim ~~
 
 
- jAsmaN -
- hAfiS -

i join je. ;-) 
~~layan~~

..Kecik Nak Bagi Kad Raya Laa..

..kalau ada sesapa yang mahukan kad raya dari kecik..
.sila la join oke..ini segmen bukan contest taw...
ak join je..;-) layan.

Tuesday, August 9, 2011

sAHur.. sAHuR,.. saHur


biasa la ;-)

Saturday, August 6, 2011

maTa siaPa ni

plih-pilh

menu B;bukA pUaSa

dah 5 hari puasa yea.. nk kata kejap boleh tahan la.
. setiap kali bulan puasa mesti ade dugaan nya.

dalam 5 hari b;puasa ni.. tiap2 kali b;buka puasa
mesti mkn nasik goreng. ;-).
air + kuih + nasigoreng
kalau beli air mesti semua air yg same je.

jus kelapa
yeo's
kira ok la.. jus ni..

Monday, August 1, 2011

kertas bukan sebarng kertas..

kertas bukan sebarng kertas..
kertaS NI la yg akan bawak ak blik ke kAmPng KOlAM. ;-)
tiket bus ;-)
55
dari  seromban ke kota bharu,
tambang bus dgn harga rm55.
biase tambang bus rm45 je.
d;sebabkn musim p;rayaan semua harga tiket naek.
tpi aku x kisah janji dapat balik kg sudah.. ;-)

27/8/2011
naek bus 27082011.. pada pukul 830.. tempat no 6..
xsabar nk blik raya kat kg. puasa bru 1 hari tpi dah angan2 nk raya kat kg
insyllh 28082011.. pada kul 7.00 pagi sampai la kat rumah.

Sunday, July 31, 2011

laYaN YoGi BEar.

(&_&)

Saturday, July 30, 2011

cAbarAn bliss 2 MinGgu

best (@_@)

Saturday, July 23, 2011

kenangan Di istAnA SeRI meNanTi

seyatodak...

(@_@)
(Q_Q)

(*q*)



Friday, July 22, 2011

riNDu KAmPUnG kOlam ;-)


bila nak balik kg ni..

Thursday, July 21, 2011

wordless

;-(

Monday, July 18, 2011

CaRa kuruskan BAdaN


Mlm ini, saya nak  kongsi 3 cara kuruskan badan untuk sesiapa yang betul-betul inginkan bentuk badan yang slim. Mudah n teratur,
Saya tahu, ramai diantara kito runsing kerana berat badan berlebihan. Nok pakai baju ni xboleh, baju tu xboleh. Orang kritik kito dan lain-lain  . Di sini saya berikan 3 cara untuk kuruskan badan.

Kuruskan Badan

Untuk kuruskan badan, perkara yang perlu kito buat adalah 

1. Bersenam
 
Bersenam adalah satu perkara yang sangat penting dalam kuruskan badan. Ini kerana bersenam dapat keluarkan lemak-lemak terkumpul dalam badan anda. Bukan itu sahaja, bersenam juga boleh kuatkan jantung kito.

Untuk bersenam, anda boleh senaman aerobik seperti berjoging atau berbasikal selama 45-60 minit setiap hari.
Program senaman mestilah bermula dengan pemanasan badan selama 10-15 minit (Untuk mengelakkan kecederaan).  Seterusnya barulah ke fasa aerobik selama 45-60 minit (untuk kuruskan badan). Dan akhir sekali adalah penyejukan badan selama 10-15 minit (untuk mengelakkan keletihan).

2. Diet yang betul

Diet yang betul disini bukan tidak makan sehari suntuk. Ini anda perlu faham betul-betul. Diet yang betul disini bermaksud, jangan mengambil kalori yang berlebihan. Bagi lelaki dewasa, cukup dengan mengambil 2000-2400 kalori sehari. Untuk wanita dewasa pula, cukup dengan mengambil 1600-2000 kaloi sehari. (Ini adalah untuk orang yang normal atau tidak gemuk.)

Untuk yang nak kuruskan badan, boleh ikut jadual dibawah:
Sarapan pagi : 2 keping roti + telur 1 biji
Makan tengahari : nasi 1 cawan + 1 ketul ikan/ayam + 1 cawan sayur + buah-buahan 1 biji
Minum petang : 1 biji bun
Makan malam : 1 cawan nasi + 1 ketul ikan/ayam + 1 cawan sayur + buah 1 biji

3. Jangan tidur berlebihan

Kalau anda nak tahu, tidur adalah salah satu punca kegemukan. Kalau betul anda nak kuruskan badan, “Ingat, jangan tidur belebihan.“. Hehehehe …
;-)
Itu saja yang perlu anda ikut. Saya percaya kalau betul-betul anda ada buat ketiga-tiga cara kuruskan badan yang saya sebutkan diatas tadi tu, pasti tidak sampai 3 bulan anda akan nampak perubahannya. Btl2 ni,, hihihi.. :-)


Friday, July 15, 2011

kuehtiaw tomyam + nasik goreng USA..

menu terbaik minggu ini. ;-).
kuehtiaw tomyam 
sekali mkn perrrrhhh.. best bro;  ini adalh pilihan seya todak

 nasik goreng USA
 tgk.. mmg t;liur la.. semua ade.. 
menu pilihan jasman

gabungan dua masAKan
ni adalah menu pilihan kami. anda pula??


jom mKAn
mkn sambil on9 tu.. tpi guna beruk (broadband) la. dah poi kat kedai yg xde wifi. .. nasib baik ade beruk. hihihi...oHH  beruk MAxiS k;sayngan ku..
!!!!bye.!!!!

Thursday, July 14, 2011

Asam Pedas Ikan Kembung


Resepi Masakan Malaysia: Asam Pedas

Bahan-Bahan:
5 ekor ikan kembong
1 batang serai-diketuk
1 tangkai daun kesum
2 ½ gelas air
Garam secukup rasa Bahan tumbuk:
4 ulas bawang merah
2 biji cili merah
Sedikit belacan
 

Cara:
Masukkan bahan yang ditumbuk, serai, daun kesum serta air ke dalam periuk.

Tunggu hingga mendidih, kemudian masukkan ikan serta garam secukup rasa.
Cadangan Hidangan:
Sesuai dimakan panas-panas bersama nasi putih atau dicecah dengan roti. kn senang, masakan orng bujang, sedap.. aku dah try buat dulu, ;-)


Asam Pedas Ikan Kembung

Tuesday, July 12, 2011

12 barisan di Akhirat

12 barisan di Akhirat

Suatu ketika, Muaz b. Jabal ra mengadap Rasulullah SAW dan bertanya: "Wahai Rasulullah, tolong huraikan
kepadaku mengenai firman Allah SWT: "Pada sangkakala
ditiup,maka kamu sekalian datang berbaris-baris" Surah
An-Naba':18
 
Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan basah
pakaian dengan air mata. Lalu menjawab: "Wahai Muaz,
engkau telah bertanyakan kepada aku, perkara yang amat
besar, bahawa umatku akan diiring, dikumpulkan
berbaris-baris menjadi 12 barisan, masing-masing
dengan pembawaan mereka sendiri...." Maka dinyatakan
apakah 12 barisan tersebut :-
 
Barisan Pertama
Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan
berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu
seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu
adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti
hati jirannya
, maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka.."
 
Barisan Kedua
Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah
suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu
adalah orang yang sewaktu hidupnya
meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."
 
Barisan Ketiga Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh
dengan ular dan kala jengking. "Mereka itu adalah
orang yang
enggan membayar zakat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Keempat
Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air
pancutan keluar dari mulut mereka. "Mereka itu adalah
orang yang
berdusta di dalam jualbeli, maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."
 
Barisan Kelima
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai.
Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau
busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar.
"Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan
derhaka
takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya
dan tempat kembali mereka adalah neraka..."
 
Barisan Keenam
Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka
terputus dari badan. "Mereka adalah orang yang menjadi
saksi palsu
, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."
 
Barisan Ketujuh
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari
mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah. "Mereka
itu adalah orang yang
enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."
 
Barisan Kelapan
Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan
kepala ke bawah dan kaki ke atas "Mereka adalah orang
yang
berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."
 
Barisan Kesembilan
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan
bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan
api gemuruh. "Mereka itu adalah orang yang
makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, maka
inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah
neraka..."
 
Barisan Kesepuluh
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka
penuh dengan penyakit sopak dan kusta. "Mereka adalah
orang yang
derhaka kepada orang tuanya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

 
Barisan Kesebelas
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta
mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk
lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan
lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka
dan keluar beraneka kotoran. "Mereka adalah orang yang
minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."
 
Barisan Kedua Belas
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang
bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui
titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari
sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka
adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat
baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka
memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia
keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya
dan tempat kembali mereka adalah syurga, mendapat
keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha
Pengasih...
" Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika
engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah,
tahulah engkau betapa peritnya berpisah
denganNya.....Wallahua'alam.

Monday, July 11, 2011

transformers BEst brO

masuk gambor sudah.. tu je ade..
mbO
3d t;baeK la

Sunday, July 10, 2011

TRW the best

akhirnya
tahniah TRW
dah berjuta-juta jam aku tungu piala liga super balik ke klate.. pada thn 2011 
piala ini blik jgk  hahahah..
tahniah KELANTAN FC

Wednesday, July 6, 2011

KLcc

klcc
in
atas
;-)
m
as-salam ..bye.. hihhii

Tuesday, July 5, 2011

2 rinGGit or 2 riAL

tu je yg ade
klu setakat tu je yg ade.  dapat mkn ape la. ;-). nasik goreng lepas k? x pom nasik ayam.. heheh.. dua-dua x lepas la..

yg mane?
--- hanya dapat minum air je.. tu pom milo panas je. -- rm 1.50.. yg lebih boleh masuk tabung buluh kat rumah.. ape macam ok x.. heheheh..  tu la orng panggil jimat- cermat,,  hahahh..---

Monday, July 4, 2011

bAliK jogiNG..

go rumah



pic aku xde cz ak yg ambik gambor semua ni.. maklum la.. org pro.. hahah

Sunday, July 3, 2011

Kafa mohon peruntukan Pusat bina stadium baru.



IMPIAN peminat setia bola sepak Kelantan untuk melihat sebuah stadium bola sepak baru dibina di Kelantan bakal menjadi kenyataan sekiranya permohonan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) untuk mendapatkan peruntukan membina stadium mendapat kelulusan daripada Kerajaan Pusat.

“Pada dasarnya Kafa mempunyai dua lokasi pilihan, iaitu di Gading Galoh, Machang sementara satu lagi di Tunjong, Kota Bharu. Namun Kafa mengambil keputusan memilih tapak di Tunjong yang dimiliki oleh Kesultanan Kelantan sebagai tapak baru pembinaan stadium bola sepak di negeri ini,” katanya, semalam.

Katanya, stadium yang berkapasiti 30,000 tempat duduk dan dibina berbumbung khusus untuk perlawanan bola sepak, sesuai untuk perlawanan domestik dan antarabangsa.

“Sebenarnya, keutamaan kita dahulu ialah menaik taraf Stadium Sultan Muhammad IV. Kajian Jabatan Kerja Raya (JKR), kita hanya memerlukan sekitar RM6 juta bagi mempertingkatkan kemudahan tempat duduk dan sebagainya namun permohonan kita dahulu ditolak oleh kerajaan negeri,” katanya.

Menurutnya, sekumpulan pegawai teknikal yang diketuai seorang arkitek berpengalaman berlepas ke England mengkaji lebih terperinci mengenai reka bentuk pembinaan stadium bola sepak itu.

“Kita mendapat kerjasama sepenuhnya daripada pihak Cardiff City dalam perkara ini. Malah kumpulan pegawai itu juga akan melihat lebih dekat reka bentuk Stadium Emirates dan Stamford Bridge namun rujukan terdekat kita masih lagi Stadium Cardiff City.

“Kita ambil inisiatif (pembinaan stadium) ini berunding dengan kerajaan pusat. Kita mohon supaya stadium ini dibina secara one-off menerusi Majlis Sukan Negara (MSN) dan selepas itu kita berhasrat memohon untuk menguruskan sendiri stadium tersebut.

“Bezanya Stadium Nasional Bukit Jalil dibina dan dimiliki oleh pihak kerajaan sementara untuk stadium ini ianya dibina oleh pihak kerajaan sementara kita bersedia menanggung kos pengurusan stadium itu,” katanya.

Ditanya mengenai usaha pihak kerajaan negeri untuk membangunkan sebuah kompleks sukan di Bukit Merbau, dekat Pasir Puteh seperti yang diumumkan baru-baru ini, Annuar berkata, usaha tersebut wajar diteruskan demi pembangunan sukan secara menyeluruh di negeri ini.
sumber -- - sinar harian kelantan..

Friday, July 1, 2011

jogiNG-joGIng

jaga kesihatan taw kwan2.. jom poi joging..
jom poi sini
esok ramai2 la kita poi joging kat kompleks sukan paroi.. selalu poi sini kul 7.30 pagi. time tu orng x ramai sgt la.. ;-)
nampk menarik la jgk.
kompleks sukan paroi
jangan luper esok poi joging.. jaga kesihatan tu.. mintak2 esok ari x ujan yea.

Thursday, June 30, 2011

folLOwerS ak k-100

sedar x sedar dah 100 folloers ak.. orng yg b;tuah tu adalah --  http://lynsyhira.blogspot.com/ .-- cikyana.. tutut dye la yg k-100.. tahniah la yea.. hahaha.. sok boleh la adiah yea.. yang laen pom 1-99 tq jgk cz follow ak..
cikyana
tq sokong http://seyatodak.blogspot.com/ -- seyatodak.. ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...